10 Tipuri de Logo-uri și exemple interesante. Care este cel mai potrivit?

Poate că ești pe cale să îți începi propria companie și auzi cuvântul „logo” peste tot în jurul tău. Dar ce înseamnă, de fapt? Ce este un logo? Care sunt diferitele tipuri de logo-uri? Ce tip de logo ar trebui să alegi pentru afacerea ta? Care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui tip de logo?

În acest articol, explicăm toate tipurile de logo-uri existente, oferim exemple și îți dăm câteva sfaturi utile pentru a decide dacă sunt potrivite pentru tine!

Iată o listă rapidă pentru a accesa ușor diferitele secțiuni ale articolului și a învăța esențialele în doar câteva minute… și haide să începem:

Un logo poate fi o imagine, text, formă, abstractizare sau o combinație a acestora, folosită pentru a reprezenta o afacere. Este un semn care poate fi plasat pe o varietate de produse, cărți de vizită și papetărie, ajutând utilizatorul să identifice afacerea. Nu în ultimul rând, una dintre cele mai importante funcții ale unui logo este de a provoca o anumită emoție și de a crea o analogie în mintea utilizatorului.

De exemplu, gândește-te la semnul “swoosh” de la Nike (logo-ul) – este recunoscut de majoritatea oamenilor, fără a fi nevoie să explicăm că este vorba de brandul Nike. De asemenea, sugerează mișcare, viteză și agilitate prin forma sa curbată și dinamică. Putem fi de acord că atrage, chiar și subconștient, publicul țintă – persoane active, cărora le place sportul și sunt mereu în mișcare.

Acum, să analizăm pe rând diferitele tipuri de design de logo-uri, să discutăm caracteristicile lor, utilizările potrivite și să-ți oferim exemple:

1. Logo Monogramă / Lettermark

Un logo monogramă, numit și lettermark, este o literă sau o combinație de litere, de obicei inițialele companiei. Utilizarea cea mai comună este atunci când numele companiei este prea lung și se alege reprezentarea doar prin inițiale.

✔️ Avantaje

  • Simplifică numele complicate/lungi
  • Se potrivește mai bine în diferite spații și dimensiuni
  • Este mai ușor de reținut decât un simbol, de exemplu
  • Ușor de reprodus pe diferite suporturi, ceea ce este benefic pentru afacerile noi și în dezvoltare

Dezavantaje

  • S-ar putea să nu fie lizibil
  • Poate arăta asemănător cu multe altele

2. Logo Wordmark

Un logo de tip wordmark (sau logotip) este similar cu un logo de tip lettermark, dar de această dată este inclus întregul nume al companiei. Este un logo bazat pe font și este folosit în principal de companiile cu nume unice. Numele brandului în sine formează o imagine, folosind o tipografie unică (fonturi și forme ale literelor).

✔️ Avantaje

  • Ușor de reținut numele brandului
  • Simplu de utilizat
  • Va necesita mai puține variații și modificări în timp, comparativ cu alte tipuri de logo-uri

Dezavantaje

  • Poate părea generic dacă nu este realizat corect – folosește fonturi unice și o combinație de culori pentru a te diferenția de concurență

3. Logo Abstract

Companiile preferă să folosească un logo de tip abstract pentru a atrage atenția clienților. Produsul sau serviciul este reprezentat de un simbol sau o icoană – ușor de reținut și plăcut vizual. Pe scurt, transmite un concept complicat printr-o formă, un simbol sau o icoană interesantă.

Cel mai des, acestea constau în forme geometrice în diferite compoziții și combinații.

Dacă poți recunoaște simbolul/icoana ca un obiect din viața reală, atunci ai un logo pictorial.

✔️ Avantaje

  • Funcționează bine pentru companii mari cu numeroase divizii, care operează în mai multe industrii
  • Foarte eficient pentru companiile din domeniul tehnologiei

Dezavantaje

  • Dificil de realizat corect

4. Logo de Tip Pictorial

Un logo de tip pictorial este o imagine stilizată și simplificată, o ilustrație, care este imediat recognoscibilă. Cele mai cunoscute exemple sunt imaginea mărului de la Apple și logo-ul cu pasărea de la Twitter. Acestea sunt un tip popular de logo-uri deoarece comunică mai mult despre un brand decât doar un text sau o formă abstractă. Ele se bazează pe asocierile pe care oamenii le fac. De asemenea, oamenii au preferat întotdeauna vizualurile și imaginile, care ne ajută să ne amintim. Adesea, acestea sugerează misiunea companiei și fac o declarație puternică.

✔️ Avantaje

  • Plăcut vizual
  • Poate fi foarte original
  • Simbolic și capabil să creeze o anumită emoție în privitor
  • Extrem de imaginativ, comunicând o promisiune, emoție sau oferta pe care dorești să o faci
  • Excelent pentru afaceri globale, deoarece nu obligi utilizatorul să citească/pronunțe nume ciudate (cum ar fi logourile de tip wordmark)
  • Potrivit pentru a reprezenta mai multe produse sau servicii pe care le oferi
  • Foarte unic
  • Poate fi simplu, lucru pe care, de exemplu, un logo emblema nu-l poate oferi

Dezavantaje

  • Fără un wordmark, poate fi dificil de recunoscut ca brand dacă este nou – necesită publicitate
  • Dacă ești frizer, bucătar, hairstylist etc., este greu să creezi un astfel de logo care să arate meseria ta și să te diferențieze de restul
  • Uneori, poate fi prea abstract și ambiguu pentru profesii, servicii și produse concrete

5. Logo-uri Mascotă

Un logo de tip mascotă are ca element principal utilizarea ilustrațiilor și a personajelor.

Acestea sunt vibrante, colorate, jucăușe și prietenoase. Multe companii care produc produse pentru copii, afaceri din industria alimentară și echipe sportive folosesc logo-uri mascotă, deoarece atrag atenția și sunt cele mai prietenoase dintre toate tipurile de logo-uri.

Nu în ultimul rând, acest tip de logo ajută clientul să creeze o legătură cu brandul tău și să se identifice cu personajul animat, asemănător unui om.

✔️ Avantaje

  • Excelent pentru a atrage copiii și familiile
  • Prietenos, cald și aduce un zâmbet pe fețele utilizatorilor
  • Pare mai accesibil, de aceea este preferat de grupuri mari de oameni
  • Distractiv

Dezavantaje

  • Dificil de folosit pentru a atrage afaceri și clienți mai corporativi
  • Greu de inclus în produse și servicii exclusiviste, de lux (deoarece par mai accesibile)
  • Necesită un designer bun pentru a crea ilustrația
  • De-a lungul timpului, sunt necesare adesea ajustări ale designului pentru a se potrivi mai bine cu aspectul și nevoile publicului actual

6. Emblemă

Emblemele au o istorie îndelungată – familiile, castelele și universitățile folosesc embleme de mult timp.

De aceea, logo-ul de tip emblemă evocă un sentiment de fiabilitate și o atitudine de „permanență”.

Acesta include un cuvânt, un simbol și o formă geometrică, oferind o senzație de soliditate.

✔️ Avantaje

  • Ușor de reprodus pe insigne, sigilii, steme
  • Ideal pentru companii tradiționale, universități, agenții guvernamentale și alte instituții
  • Potrivit dacă dorești să stabilești brandul ca fiind „clasic” sau „deosebit”
  • Perfect pentru bere și cafea
  • Foarte original și dificil de imitat, astfel încât este greu de confundat

Dezavantaje

  • Majoritatea tendințelor actuale se înclină spre simplitate și principiul „mai puțin înseamnă mai mult”; este dificil să nu exagerezi cu un logo emblemă, din cauza numeroaselor elemente/părți
  • Nu este potrivit pentru toate tipurile de afaceri/companii – limitat la branduri tradiționale

7. Logo de Tip Combination Mark

Acest tip de logo este o combinație între logo-uri de tip pictorial și wordmark.

Elementele pot fi așezate una lângă cealaltă, suprapuse sau integrate împreună.

✔️ Avantaje

  • Poți folosi acest tip de logo pentru a te diferenția de competiție (de exemplu, multe branduri au un urs ca logo pictorial, dar dacă adaugi un text, confuzia va fi redusă).
  • Crește șansele de a fi reținut – oferi privitorului atât o imagine, cât și un text de memorat.
  • Este perfect pentru companiile noi, care încă nu s-au stabilit pe piață.
  • Odată stabilit ca brand, oamenii te pot recunoaște fie prin simbol, fie prin text.
  • Preferat de producători – acest tip de logo iese în evidență pe rafturile produselor din magazine.

Dezavantaje

  • Acum există două elemente de proiectat, care trebuie să funcționeze împreună.
  • Uneori poate fi dificil de plasat pe diferite medii.
  • Compania trebuie să decidă uneori care dintre cele două (imaginea sau textul) să fie plasat pe produse, materiale comerciale etc. – ceea ce poate crea confuzie.

8. Logo-uri Dinamice/Adaptabile

Este unul dintre cele mai moderne tipuri de logo-uri, deoarece se caracterizează prin mișcare, animație și schimbări de formă și structură, în funcție de contextul în care este plasat.

✔️ Avantaje

  • Multe companii inovatoare și dinamice folosesc acest tip de logo pentru a proiecta agilitate, mișcare, schimbare constantă și evoluție.
  • Ajută utilizatorul să navigheze schimbările din mediu și situații (festivaluri, forumuri, evenimente).
  • Oferă diversitate.
  • Proaspăt, diferit, iar mișcarea atrage mereu atenția privitorului.
  • Este adesea preferat de companiile inovatoare și mari, cu multe divizii și servicii/produse diferite.

Dezavantaje

  • Este dificil să obții consistență între diferitele variații ale logo-ului.
  • Mai greu de comunicat un mesaj clar (ce ne spune schimbarea logo-ului?).
  • Dificil de creat un simbol complex, în forme diferite, care să fie recunoscut atât în ansamblu, cât și în părțile sale separate.

9. Cuvinte Conturate (Contoured Words)

Logo-urile de tip cuvinte conturate sunt foarte asemănătoare cu logo-urile de tip wordmark – includ din nou numele companiei, dar de această dată, este inclusă și o formă interesantă alături de tipografie. Aceasta oferă oportunitatea companiei de a folosi mai multe culori. De asemenea, afacerile pot exprima prietenie și accesibilitate prin includerea formelor rotunjite în design. Dacă se folosește un dreptunghi, în limbajul formelor, acesta transmite stabilitate și fiabilitate.

✔️ Avantaje

  • Comunică și mai mult utilizatorului prin includerea formelor în design.
  • Arată mai puțin stricte și formale, fiind mai accesibile.
  • Multe branduri de bunuri pentru casă folosesc acest tip de logo, exprimând disponibilitate, accesibilitate și confort.

Dezavantaje

  • Pot fi dificil de compus și plasat pe diferite medii, din cauza spațiului suplimentar pe care îl ocupă.
  • Poate fi greu să creezi un contrast bun între forme și litere, dacă designul nu este realizat corect.

10. Logo de Tip Slime

Acest tip de logo se caracterizează printr-un stil desenat, cu stropi, puncte și efecte de scurgere. Sunt relativ noi în materie de timp. În loc să folosească un font și simboluri mai convenționale, aceste logo-uri au elemente inspirate de slime și o senzație mai organică. Pe scurt, sunt jucăușe și amuzante.

✔️ Avantaje

  • Foarte atrăgătoare pentru produse și servicii destinate copiilor
  • Proaspăt și piața nu este încă atât de saturată cu acest tip de logo

Dezavantaje

  • Nu este potrivit pentru companiile mai corporative, având astfel o utilizare mai limitată
  • Dacă nu este realizat bine, poate fi dificil de citit, reținut și recunoscut

Care Tip de Logo Este Potrivit pentru Tine?

Sperăm că, prin acest articol, ți-am oferit o imagine de ansamblu asupra tipurilor de logo-uri de companie existente și că acum poți face o alegere mai informată pentru brandul tău. Iată o listă de verificare foarte scurtă, pe care o poți parcurge în câteva minute, pentru a te ajuta să decizi ce tip de logo ți se potrivește:

  • Ești o afacere mai tradițională sau una mai inovatoare?
    Gândește-te la un logo de tip emblemă vs. logo abstract sau dinamic.
  • Ești un brand jucăuș, orientat spre familie, sau unul mai serios, corporativ?
    În acest caz, un logo de tip mascotă, logo slime vs. wordmark ar fi potrivit pentru tine.
  • Ești nou pe piață sau ți-ai stabilit deja numele într-o anumită măsură?
    Poți încerca un logo de tip mascotă, combination mark, wordmark vs. logo dinamic, abstract sau pictorial.
  • Numele afacerii tale este scurt sau lung?
    Ia în considerare un logo de tip wordmark, cuvinte conturate vs. monogramă/lettermark.

Această listă rapidă îți poate oferi direcția corectă pentru alegerea logo-ului perfect pentru afacerea ta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *